Selongkarlah

Friday, July 8, 2011

Lets Be Private and Stay Private

_____________________________________________________________________________________________


"Privacy Is a Policy"


_____________________________________________________________________________________________


privacy is indeed a policy...semua tak boleh bangkang benda itu, tp semua org nak tak nak, sedar tak sedar pernah walau sedikit menganggu privacy org lain..contoh macam korang bukak2 handphone adik2 korang, atau kawan2 korang tanpa izin, lepas tu tgk gambar n mesej...serius aku memang marah kalo org buat macam tu, tp bila fikir balik semua org pernah buat kan, Aku Pon pernah...so it is not a big deal after all...kecuali lah kalo  ada gambar Bogel atau mesej ehem2 dlm tu mmg patutlah marahkan..Bahaha, tak bermaksud aku ada...aku ulang AKU TAK ADA...yela kadang2 orang punya pemikiran lain2 kan..haha..

ok aku kali ni tajuk mmg gempak kononya nak ckp pasal privacy, tapi bukan tu aku nak cerita, malaslah...lain kali mungkin?..kali ni aku nak bercakap..aduh SEKALI LAGI PASAL LAMAN SOSIAL!!!...aku mmg tak ada modal lain kan nak ckp...kalo korang perasan, pada siapa yg ikuti perkembangan blog aku yg tak seberapa ni la kan,  aku ada Post beberapa entry pasal laman sosial seperti




yes u can call me Social Networking Freak!...semua kalo boleh aku nak , contoh

and paling baru Google+

haha..kalo bole semua aku nak try...yelah benda free, try jelah..bukannya guna duit pon..kalo guna duit aku pon tak nak....so try something new everyday, since i have a lot of time to spend, so why not give it a try kan?...so what is Google+ ?...benda ni, alah benda samalah...semua social networking...malas aku nak terangkan...pergi lah usha2 sendiri...explore sendiri...

tp yang aku tahu benda ni lebih advance dari Facebook..tp buat masa sekarang ia masih dlm tempoh percubaan...certain2 org je boleh join benda ni utk dptkan feedback...yg bestnya Google+ ni ialah , ia lebih persendirian (privacy)..sebab certain things kita boleh cakap kat certain2 people kan...contoh takkan korang nak ckp pasal pergi Clubbing, tiba2 mak bapak korang tahu..ha kan kantoi... P/S: aku tak berclubbing, harap maklum.... and kalo korang ada nak MENGUMPAT seorang kawan ni, boleh la kutuk habis habisan kan...org yg dikutuk tu tak perlu tahu pon...haha...memang Tikam Dari Belakang betul...uishh...dah terpesong dari matlamat Google+ ni aku tafsirkan...haha...tapi more or less is the same lah dgn social networking lain..

yang aku tahu Google+ ni ada bahagikan dlm bulat-bulatan (circle) utk org2 yg kita nak berkongsi...so tak perlu tag2 org lain utk baca status korang yang akhirnya semua org boleh tahu...so there's no point of tagging also kan..bahahaha...lagi satu tak ada iklan2 merepek mcm Facebook sekarang ni...mmg menyakitkan mata dan hati nurani bila byk sgt iklan2...mcm blog pulak nak beriklan2...dan tak ada lagi game requests yg memang menyemakkan kepala hotak sesetangah orang..haha...ok ada bermacam2 lagi benda baru nak di explore...jelajahi lah dunia baru ini..perlu try, jangan terlambat...jadilah antara orang try Google+ ni yg terawal...baru dpt rasakan evolusi Google+ ni...

ok itu je....sebagai jamahan, lihatlah ni profile yg baru nak naik...tak di approve lagi oleh Google...belom start lagi akaun aku tu...tp aku dah sebok2 upload profile picture haha..ok toodles everyone.. :)






a Fresh start, for a whole new World , and Lets Keep this Private, Privacy is Policy after all




No comments:

Post a Comment