Selongkarlah

Sape Aku

My photo

Sape Aku?.Aku Pon Tidak Tau....dalam misi mencari diri sendiri...sedang mengenal selok-belok dan erti kehidupan..

Saturday, August 27, 2011

TAG RAYA AIDILFITRI 2011



_______________________________
______________________________________________

"Tag Raya Aidilfitri 2011"

______________________________________________
_____________________________




ooo balik kampung..ooo balik kampung..hati girang..err atau riang...*tak tau lirik*...ok2 aku dengan suka citanya ingin membuat entry terbaru SEMPERNA HARI RAYA AIDILFITRI yg bakal tiba ini..wah advance sikit la nak buat entry raya...takut tak sempat nak buat entry baru bila dah sebok campak2 BOM ATOM kat kampung, Melantak 100 pinggan ketupat rendang..melawat ke rumah mak cik, pok cik utk sesi MENGEMBUNGkan perut...dan bila perut pon mengembung mmg tak larat nak menghupdate blog...so kali ini aku dgn Lafaz Bismillah membuat entry RAYA...

buat pengetahuan sesiapa yg nak tau..kalo tak nak tau..ada aku kesah??... haha..aku telah di tag oleh 


*drum roll*



Hidayat\

Blog Binatang Peliharaan Hidayat
*kemain lagi nak translate BM*




Sebelum itu nak ucap terima kasih sbb sudi Tag diriku yg TAK BEGITU BERHARGA ini...haha..ok jom mulakan SESI soal jawap yg BAJET kononya Artis Retisss ni...curlasss..haha



BAJU RAYA TAHUN INI BERTEMAKAN WARNA?
_________________________________________________________

omai tema bertema yg lemah ni..ermm err...aku buta warna lah..aku pon tak tau warna apa yg aku pakai tahun ni..nak kata warna Tahi Cicak pon ada...warna taik lembu pon ado..tp memandangkan baju Melayu Raya aku kali ini merupakan baju Raya yg tahun LEPAS punya Lepas...so aku rasa warnanya seakan-akan Cokelat Tahi Burung+Kelabu Asap Motor la kot...*jawap soalan tak?*



LOKASI PERTAMA ANDA KUNJUNGI UTK BERAYA?
__________________________________________________________

lokasi pertama?..jap tanya mak bapak aku kejap...oh bak kata mak bapak aku Lokasi Pertama utk beraya pada tahun ini ialah di.......MERLIMAU MELAKA....yey!..



MAKANAN KEGEMARAN ANDA DI PAGI RAYA?
____________________________________________________

semua nye lah...Ketupat + Rendang ayam/lembu + Lodeh + Kuah Sambal Kacang + Ayam Satay..kalo tak cukup iman di hati ni..mmg duapulohempat jam aku dok MELANTAK kat dapur tu...bangun sebelum pergi semayang Raya satu round...balik semayang satu round lagi...sebelum lawat rumah2 Sedara Mara satu round lagi..dan berROUND2 lagilah aku dok melantak..tp Lemang dan Dodol aku tak suke...



LAGU RAYA PALING MENYENTUH HATI?
___________________________________________________

hati aku yg kebal dan bebal ini terSENTUH bila mendengar lagu SUATU HARI DI HARI RAYA oleh M.Nasir........*amik tisu lap2 mata*



BERAPA RUMAH ANDA AKAN BERKUNJUNG PADA HARI RAYA PERTAMA?
_________________________________________________________________________

omai soalan ni...ermm jap aku tengok JADUAL AKTIVITI HARIAN aku dlm Bulan Syawal ni kejap..
tengoklah..aku ikut Mak Bapak aku je...aku just dtg nak duit raya..*bapak ah mata duitan*



BERAPA PASANG BAJU RAYA ANDA ADA?
_____________________________________________

Baju Melayu seperti yg telah dinyatakan seperti jawapan di atas *ayat gampang* adalah tahun lepas punya lepas...baju KASUAL...ermm 3 pasang...ok la tu..beli kat online shop kot...Tiga2 baju under RM100...baloi tak berbaloi...



ADAKAH ANDA SEORANG PERANTAU?
_____________________________________________

-TIDAK-
*simple je jawapan*



DI PAGI RAYA, PART MANA ANDA PALING SEDIH?
______________________________________________________

omai...kalo aku jawap tak ada SEDIH2 org cakap aku HATI BATU....nak cakap masa memohon KEAMPUNAN dari ibubapa di pagi raya org cakap POYO bajet Suci pulak...aduh....bila dapat duit raya kot...terharu.. *haha mata duitan lagi*



MENU PAGI RAYA DI RUMAH ANDA?
___________________________________________

sama seperti di rumah2 orang lain..ketupat, nasi impit, rendang, kuah lodeh..dan bermacam2 lagi...sila pilih yg berkenan..



KAMPUNG IBU/AYAH ANDA RAYA TAHUN INI ANDA AKAN BALIK?
_______________________________________________________________________

konfiuslah dgn soalan ni?...errr buat2 faham jela...raya kampung sebelah MAK...sbb tinggal seorang nenek je lagi...



yey dah habis SOALAN cepu emas perak gangsa utk Entry Raya kali ini...so dgn ini saya mengeTAG



sape2 nak join..join jela...sape yg tak di TAG pon boleh ajo..okthansbye...
dgn ini aku MOHAMAD AFIEQ BIN JIBRIL mengambil kesempatan utk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN!...





7 comments:

  1. toooodiaaa..kemain tau besar gedabak gambar header..akakakak

    setelah membaca, nampaknya seperti poket bakal terisi dengan duit raya..huwaaaaa.

    kekadang melawat rumah sedara mara bila kena hulur angpau rasa segan pula nak amik..terasa diri ini kembali kepada zaman kanak2..ahahhaha

    hahaha..pakaian on9 shopp tuuuuu...kelassss!

    ak raya ni rambut baru je laaa..hahah..rambut gunting sndiri..kah kah kah kah..dah macam kena gigit tikus tgk rmbut sendiri..hak hak hak

    SELAMAT HARI RAYA !!!..

    ReplyDelete
  2. Haha..bg besooo punya..
    Perghh kalo dpt byk mmg berjoli habis la..hakhak
    Ala beli online lg murah..lg pon sbb mls nak keluar beli baju..haha
    Rambut kena gigit tikus??...ke GP yg gigit???..haha...kelas gitu ada rambut raya...hehe....

    ReplyDelete
  3. hahahaha
    tq afiek sudi tag
    :-)

    ReplyDelete
  4. @hans: sama2. :). Selamat berhari rayaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  5. lambat skit baru dapat online..tanx 4 tagging btw :)

    ReplyDelete