Selongkarlah

Tuesday, May 31, 2011

INGAT


lame sungguh rasenya aku telah meninggalkan zaman kanak-kanak aku,
20 tahun sudah umur ini,
namun aku tidak dapat mengingat zaman kecil ku,
samar2 dalam minda ini,
hanya yang masih segar dlm ingatan ini, bahawa
aku bukan jenis budak yang berlari sana sini, main sana sini,
aku budak pendiam, lebih suka berada di sudut rumah, bermain sendiri, 

yang aku masih ingat,
aku pernah bermain
hantu galah, gasing, nyorok2, ting ting, cop tiang, batu seremban, anak patung (ye anak patung aku tak tipu),
dan permainan yg masih aku simpan masa aku kecil hanya lah Digimon ini...
berhabuk, namun masih baik berfungsi,
ibu pernah berkata, jaga baik2, aku ingat itu...
kenangan zaman kanak2,
walaupun samar2 dlm ingatan ini,
aku hargai setiap detik,
syukur,
alhamduillah,
zaman kanak2 aku ini yang membuat aku sekarang di sini,
mendewasakan aku.












No comments:

Post a Comment