Selongkarlah

Wednesday, November 9, 2011

Di Kala JPA bergurau



_____________________________________
______________________________________________________

"Di Kala JPA Bergurau"

_______________________________________________________
_______________________________________








tak sangka aku JPA pandai bergurau senda...bermain2 manja dengan aku....hari tu aku terima pangillan dr JPA bahawa aku telah di tawarkan biasiswa JPA setelah org yg terima biasiswa tu tolak tawaran...so YEY....

tapi masalahnya sekarang bila aku bukak surat tawaran tu..yg aku nmpk.....kursus yg aku amik ialah ARCHITECTURE??....seriously ARCHI???.....sejak bila aku amik Archi?..aku salah isi borang ke hari tu??...setahu aku tak....lagi satu aku terkejut berok bila dpt tahu tempoh pengajian 10 sem...kepala hoooo la 10 sem kan.....aku 2 tahun je lagi kot....belajar susah2 10 sem pe kejadahnya....tamat pengajian 2016?!!...memang boleh mati di buatnya kalo mcm tu.....

so skrg aku kena call JPA balik utk tolak tawaran ni sbb aku sememangnya bukan student ARCHI.....so nanti tak pasal2 aku kena masuk court bagai...tak mau aku.....so boleh ucap Selamat Tinggal pada Biasiswa JPA......

p/s : JPA anda memang pandai bergurau..dulu kata tak dapat tawaran...kejap dapat pulak...and bila dah dpt salah kursus pulak tu.....hancur lebur hati ku, punah duka lara impianku utk dapat tajaan...tp rezeki bukan kat sini je kan?...rezeki, nikmat dan rahmat Allah itu luas...betol kan?....




12 comments:

  1. ~sabar2..semua yang berlaku ada hikmah :)
    mungkin ada rezeki lain

    ReplyDelete
  2. asal boleh jd mcm tu plak wei?
    tu bukan salah ko. kau patut mention kat dorg apa yg sebenarnya.
    aku rasa boleh fix prob nie wei.
    jgn give up

    ReplyDelete
  3. wahaha..!!! sumpah lawak.. aku rse dorg salah course dan semster ko kot.. but maybe ko still dpt.. InsyaAllah.. dan Amin.. Alhamdullilah murah rezeki ko dpt.. aku jer tak dpt.. huhu~~ tak per rezeki Allah siapa dpt menduga ye tak???

    ReplyDelete
  4. @blueice : insyaallah :)

    @azalia: tulah...aku esok baru nak cll org JPA...harap still dpt..insyaallah

    @fariz: haha...tu ah..aku harap diorang silap hntr maklumat je, tp jgn silap pasal tawaran tu...haha...amin insyaallah ada rezeki aku ada alah...:)

    ReplyDelete
  5. rugi la bro. baik confirmkan ngan jpa. haihh. insyaAllah ada rezki (:

    ReplyDelete
  6. @makcik : err makcik?...haha..tu la nak confirmkan esok...harap2 ada rezeki

    ReplyDelete
  7. first of all, congrats.. tp, adui, cmne leh ttukar course pulak tu.. rugi2.. cepat2 call jpa, mintak dorang fix balik.. semoga dapat biasiswa tu..

    ReplyDelete
  8. @aisha : tq kak aisha...dah call...dia kata kena buat surat....then kena batalkan PTPTN...aduh....pening2...

    ReplyDelete
  9. ok la tu.. tahniah tahniah.. mesti dapat nya.. xpe, pening time ni je..

    ReplyDelete
  10. salam bro..dah 2taun berlalu dah grad la kan..? saya pun da mslh tntg salah kursus ni la, haritu dah call pihak JPA then dorang suruh hantar surat tawaran uni untuk tgk cos sbnar saya. so saya dah emailkan benda tu tp dorang tak reply... yang bro punya problem ni dorang fix kat system ja or hantar surat tawaran baru ek?

    ReplyDelete